-
Hvordan defineres abonnementsperioden?
Abonnementsperioden defineres fra bilen blir hentet ut og hver 30 dager. Etter avtalt abonnementsperiode er over vil døgnprisen være lik på videre leieperiode. Bindingstiden er på minimum 30 dager, men jo lengre du binder deg, jo billigere blir månedsprisen.
-
Hva skjer hvis jeg vil levere inn bilen før avtalt tid?
Etter 30 dager, løper kostnaden pr. dag videre, du betaler derfor kun for de dagene du har bilen.
-
Hva skjer hvis jeg kjører mer enn antall inkluderte KM en måned?
Vi kalkulerer totalt kjørte KM ved endt leieforhold, hvis du derfor kjører mindre enn de inkluderte KM en måned, vil de bli overført til neste måned. Hvis du totalt sett kjører mer enn antall KM inkludert i hele leieforholdet, vil du bli belastet pr. ekstra KM. Prisene varierer fra bilmodell til bilmodell.
-
Hvordan betaler jeg for bompasseringer?
Vi belaster for bompenger etterskuddsvis.
-
Hva skjer hvis jeg skader bilen?
Da anbefaler vi at du kontakter det kontoret du hentet bilen på slik at vi kan starte prosessen rundt en skadesak. Videre vil du betale for skaden ut fra hvilket forsikringsalternativ du valgte når du bestilte bilen.
-
Jeg har vært involvert i ett uhell med bilen, hva gjør jeg?
Det som er viktig dersom det er andre involvert i uhellet, er det viktig å fylle ut en skademelding sammen med andre parter. Ta deretter kontakt med det kontoret du hentet bilen så hjelper vi deg videre.
-
Jeg bor et stykke utenfor byen, kan jeg fortsatt få bilen levert hjem til meg?
Ja, det kan du. Vi kalkulerer ekstra kostnad for levering ut i fra din adresse.
-
Bilen jeg leier skal bytte dekk for sesongen, hvordan løses det?
Vi har alle dekkene våre på dekkhotell, ta kontakt med oss for å avtale hvor det passer best å ta dekkskift.
-
Jeg har fått en bot, hva gjør jeg?
Dersom du får en bot under leieforholdet, er du pliktet til å betale denne før forfall. Dersom Europcar mottar purring på boten grunnet manglende betaling, vil vi viderefakturere deg inkludert faktura og administrasjonsgebyr, og eventuelle purregebyr.
-
Hva skjer hvis jeg leverer bilen uten full tank?
Dersom du leverer bilen tilbake uten full tank, vil du bli belastet et gebyr på 300,- samt 28,75,- pr. liter vi må fylle.
-
Hvordan betaler jeg?
Vi bruker Klarna som betalingsløsning på våre abonnementer. Når du oppretter et abonnement skal du registrere et betalingskort. Det vil bli reservert et beløp betalingskortet, beløpet vil ikke bli trukket fra kortet før du henter ut bilen. De påløpende månedene vil beløept automatisk bli trukket fra kortet du har lagt inn. Vi aksepterer: Visa, Mastercard og faktura.
-
Kan jeg få tilgang til Tesla-appen?
Vi kan dessverre ikke gi våre kunder tilgang til Tesla-appen.